Przegląd roweru przed startem

Przegląd roweru przed startem

Ten kto przeżył już kraksę na zawodach spowodowaną uszkodzeniem mechanicznym sprzętu ,wie jak ważny jest prawidłowy przegląd sprzętu przed startem .

W tym artykule podzielimy na jakie elementy wart zwrócić uwag:

 

Czasami katastrofa na drodze podczas zawodów bywa nieunikniona, lecz w wielu przypadkach problemy mechaniczne są związane z ogólnym zużyciem sprzętu lub brakiem odpowiedniej konserwacji. Regularny serwis nie tylko pomoże Wam zminimalizować  potrzebę naprawy roweru w ostatniej chwili lecz także pomoże zaoszczędzić pieniądze na dłuższą metę.

Na niektórych zawodach możemy liczyć na wsparcie serwisu organizatorów , ale zazwyczaj po trasie jeździ jeden serwis na 1500 zawodników , więc na pomoc możemy trochę poczekać .Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek dzięki którym zmniejszymy ryzyko awarii naszej maszyny :

1.Zwróćmy uwagę na zużycie Łańcucha .Jeżeli łańcuch znacznie hałasuje i zdarzają się kłopoty ze zmianą biegów to w tym monecie warto wybrać się do serwisu , aby sprawdzić jego stan. Najtańszym sposobem na przedłużenie żywotności układu napędowego jest regularna wymiana łańcucha.

2.Zużycie Kasety - Zazwyczaj podczas normalnej jazdy  wykorzystujemy tylko niektóre biegi  Po jakimś czasie gry  zęby zaczynają się wycierać ,a hałas z układu napędowego zaczyna doprowadza Cię do szału  warto pomyśleć o wymianie kasety. Zazwyczaj w serwisie kasetę wymienia się wraz z łańcuchem , gdyż stary łańcuch może się nie układać tak jak powinien.

3.Klocki Hamulcowe- Dokładny przegląd naszych hamulców pozwoli Ci na określenie czy klocki są zużyte i czy nadają się do dalszej jazdy . Nie czekajcie zbyt długo , aż metal zacznie trzeć o wasze koła .Skuteczność hamowania znacząco spadnie ,a przy tym zrujnujecie sobie koła.

4.Opony - Stan ogumienia można skontrolować w dość prosty sposób . Sprawdzamy przede wszystkim czy nie mają uszkodzeń mechanicznych - pęknięć ,przecięć otarć itp.

Wymienić naszą oponę sugerujemy również w momencie  w którym jej szczyt zrobił się płaski .Opór toczenia staje się znaczy ,a sama opona w większym stopniu narażona jest na przebicie .

5.Pancerze i przewody: Aby ustrzec się przygody na zawodach warto skontrolować stan przewodów i pancerzy już kilka dni wcześniej .Sprawdzamy czy nie ma uszkodzeń mechanicznych , korozji itp. . Linki noszące ślady korozji mogą spowodować ,że przesuwanie będzie powolne i nie dokładne 

Podsumowując Nawet jeśli jesteśmy pewni swojej maszyny warto sprawdzić czy po ostatnim treningu nie wydarzyło się nic co miało by wpływ na późniejszy przebieg zmagań w zawodach .