Trening

PLAN TRENINGOWY DLA ZAPRACOWANYCH NA OKRES ZIMOWY (PRZYGOTOWAWCZY DO SEZONU)

Rodzaj
Triathlonowy
Liczba tygodni
8
Liczba godz. w pierwszym tygodniu
8
Max. liczba godz. tygodniowo
10
Liczba treningów tygodniowo
7
Kalendarz ćwiczeń
PLAN TRENINGOWY DLA ZAPRACOWANYCH NA OKRES ZIMOWY (PRZYGOTOWAWCZY DO SEZONU)
Min: 1h 0m Max: 1h 30m
Min: 1h 0m Max: 2h 0m
Min: 1h 0m Max: 1h 30m
Min: 1h 0m Max: 1h 0m

Powyższy program przeznaczony jest dla osób, które mają napięty grafik tygodniowy i mogą jedynie przeznaczyć około 1 - 2 h dziennie na trening i chcą wystartować w 1/2 IM w zbliżającym się sezonie. Plan jest przygotowany z myślą o amatorach na okres grudzień - marzec w powtarzającym się dwa razy dwumiesięcznym cyklu. Trening w tym okresie charakteryzuje się spokojną i długą pracą przez co może wydawać się monotonny, ale jest niezbędny do przygotowania naszego organizmu do sezonu startowego i podniesienia naszej wytrzymałości. Przy każdej propozycji przez nas przedstawianej zaznaczamy, że niniejszy plan jest jedynie propozycją, która ma być dla odbiorcy wskazówką jak ułożyć swój indywidualny trening. Do opisu załączamy legendę:

dow - kraul, grzb - grzbiet,

klas - styl klasyczny (żabka),

del - styl motylkowy,

zm - zmienny,

sek - sekundy,

ćw - ćwiczenia do danego stylu np. dokładanka, przekładanka do kraula,

p -przerwa między odcinkami,

ŁŁ - pływanie z łapkami,

NN - pływanie z deską na nogach,

PR - pływanie z przyrządami fajką,

fartlek - ćw. interwałowe np 12 cykli spokojnie na 20 luźnych, rurką,sp. - spokojne tempo (ok 60 % prędkości maksymalnej),

rozjazd - spokojne pedałowanie ciągiem. przebieżki - odcinki biegane w tempie submaksymalnym ok 90 % tempa maksymalnego,

zabawa biegowa - odcinek biegany np. 1 min na 1 min w tym pierwsza minuta tempo submaksymalne druga spokojnie truchtem,

cross - bieg po zróżnicowanym, pagórkowatym terenie.

Autor: Mateusz Gralewski-trener IronClub